Allmänna Köpvillkor

1. Omfattar

Köpevillkoren är enlighet med svensk lag. Och behandling av personuppgifter

2. Om CASAgård

Carlos Fernández Laynez

Företaget ligger i Gränna med adress Bunnström Södergård 39

Momsnr: 9306126476

Om du har några frågor om våra produkter skicka ett mejl till info@casagard.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

3. Beställning.

När ni tittar på produkter på webshopen representerar det enbart en inbjudan till beställning. När sista steget på beställningen är gjord ingår du en bindande beställning.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@casagard.se

4. Leverans

CASAgård Kan ej ansvara för fel adress eller att adressen är ofullständig. CASAgård kan inte ta ansvar för försändelser som inte kan levereras.

4.1. Drottningar levereras med rekommenderat brev till ditt närmaste Postnord utlämningsställe. Vi skickar drottningar måndag – onsdag för att säkerställa att de kommer fram under veckans vardagar.

4.2. Vi kontaktar inte kunden i förväg utom den får en avisering via mejl när drottningarna är på väg

4.3. Vi reserverar oss för eventuella förseningar I så fall hör vi av oss via mejl eller telefon

4.4. Drottningceller, Bisamhälle, Avläggare och Paketbin hämtas hos oss efter avtalat tid

Så snart du har mottagit din eller dina drottningar ska du kontrollera försändelsen. Har du stött på något problem ska inom två dagar rapporteras till oss

5 Priser och fraktkostnader

Priserna på sidan omfattar svensk moms.  Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Frakten av bidrottningar är inkluderad i priset. Frakten på andra produkter debiteras separat för varje försändelse.

Ytterligare fraktkostnader berörande de internationella försändelserna kommer att debiteras separat, samt exportintyg och andra exporthälsodokument.

6. Ångerrätt
Ångerrätt gäller inte för levande bin eller livsmedelsprodukt men om något skulle ha hänt med drottningen eller bisamhälle, paketbin, avläggare så hör av er snarast så att vi tillsammans kan komma fram till en lösning.

Vi har en hög respekt att kunna leverera bra friska bin. Hör av dig via epost till info@casagard.se För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge ordernummer och att beskriva problemet.

6.1 Force majeure

Om det uppstår särskilda förhållanden som förhindrar oss att bibehålla den förväntade leveranstiden, kan vi åkalla force majeure. Exempel på detta kan vara strejk, brand, saknad av varor, beslagtagning, begränsade transportmöjligheter till följd av sjukdom, extraordinära ingrepp från myndigheternas sida, cyberangrepp eller it-sammanbrott hos antingen oss eller våra samarbetspartners eller om det saknas transportmöjligheter.

En sådan situation ger inte rätt till kompensation eller upphävning av köpavtalet.

7. Ansvarsbegränsningar

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå av produkten och på grund av produkten.

Vi kan inte ansvara för förseningar av väder betingade orsaker som är utan vår kontroll.

8. Avbeställning

För att säkra en snabb leverans behandlar vi alla order inom en kort tid efter att de placerats. CASAgård kan därför inte garantera att din beställning kan avbeställas.

Om du vill avbryta eller ändra en redan beställd order kan du göra det genom att kontakta oss via epost till info@ casagard.se

Rulla till toppen